TRANSPORT / USZKODZENIA W TRANSPORCIE

1. Towary oferowane w sklepie internetowym https://deerhorn.pl/ są objęte 24-miesięczną gwarancją producenta i są ubezpieczone na czas transportu (tylko wysyłka kurierska zlecona przez sklep DEERHORN MEBLE).

2. Produkty są dostarczane na terenie całego kraju przez firmy kurierskie. Wysyłka jest realizowana tylko na terenie Polski. Towary są dostarczane w fabrycznie nowych opakowaniach ze sztywnej tektury. Kurier nie wnosi paczek. Przesyłki zestawów mebli są wysyłane w zależności od ilości paczek na paletach. Przesyłki są dostarczane w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 – 16:00. Nie ma możliwości ustalenia dokładnej godziny dostawy, ewentualnie możemy wysłać taką prośbę do firmy kurierskiej. W dniu wysyłki wysyłana jest wiadomość email potwierdzająca odebranie przesyłki przez kuriera. Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana powraca do magazynu DEERHORN MEBLE gdzie oczekuje na odbiór przez kupującego lub ponowną wysyłkę. Koszty zwrotu oraz ponownej wysyłki ponosi kupujący.

UWAGA: Dostawa mebli jest realizowana bez usługi wnoszenia. Kurier nie ma obowiązku wnoszenia przesyłek/paczek/palet do mieszkań/domów. W przypadku bloków kurier nie wnosi przesyłek/paczek/palet do klatek schodowych. Przesyłki umieszczone na palecie dostarczane są do miejsca, gdzie umożliwiają to warunku techniczne. Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana powraca do magazynu DEERHORN MEBLE gdzie oczekuje na odbiór przez kupującego lub ponowną wysyłkę. Koszty ponownej wysyłki ponosi kupujący.

3. Koszt dostawy składającej się z kilku produktów to suma kosztów określonych dla poszczególnych produktów, chyba że wysyłka jest objęta w danym okresie PROMOCJĄ.

4. Na życzenie (drogą email) wysyłamy nr przesyłki, przy pomocy którego można śledzić drogę przesyłki na stronie firmy kurierskiej. DEERHORN MEBLE nie odpowiada za opóźnienia w dostawie wynikające z winy kuriera.

Wszystkie przesyłki wysyłane naszym kurierem są objęte ubezpieczeniem na wypadek uszkodzenia w transporcie. Wszystkie meble w naszym magazynie kontrolowane na dwóch etapach przygotowania do wysyłki. Każdy wysyłany przez nas towar jest ubezpieczony do pełnej jego wartości. Towar wysyłany do Państwa jest nowy, oryginalnie zapakowany w folię strecz i kartony. Nie bierzemy żadnej odpowiedzialności za przesyłki odbierane z naszego magazynu przez przewoźników zewnętrznych zamawianych indywidualnie przez klienta lub przewożone przez osoby trzecie.

5. Kupujący ma PRAWO sprawdzić stan zewnętrzny paczki w chwili odbioru. Jeśli opakowanie zostało uszkodzone (posiada otarcia, zagniecenia, dziury i itp.) Kupujący ma również prawo sprawdzić stan MEBLA WEWNĄTRZ PACZKI w chwili doręczeni. W sytuacji uszkodzenia opakowania zawartość paczki można sprawdzić jeszcze przed podpisaniem odbioru przesyłki.

Jeśli kupujący ma jakiekolwiek zastrzeżenia co do stanu przesyłki powinien kwitując własnym podpisem odbiór przesyłki kurierowi obok podpisu napisać “odebrane z zastrzeżeniem” lub odmówić przyjęcia przesyłki.

Ważnym sygnałem alarmowym jest czerwona (kurier DPD) lub żółta (kurier DHL) taśma firmy kurierskiej naklejona na przesyłkę. Oznacza ona, że przesyłka jest USZKODZONA w transporcie. UWAGA: Takiej przesyłki najlepiej nie odbierać.

W przypadku pojedynczych paczek pomimo braku wyraźnych uszkodzeń opakowania mebel wewnątrz może również ulec zniszczeniu np.: pęknięcia i złamania pod wpływem wstrząsów lub nacisku, dlatego zawartość paczki należy skontrolować w obecności kuriera, lub niezwłocznie po jego odjechaniu.

6. Kurier ma obowiązek sporządzić protokół szkody w ciągu 7 dni od dostarczenia przesyłki (Prawo Przewozowe Art. 74 ust. 3), który dla firmy przewozowej jest podstawą do złożenia reklamacji. Jednak z praktyki firm kurierskich wynika, że jeśli protokół nie został spisany przy odbiorze paczki (dokładnie z datą odbioru paczki) reklamacja taka jest odrzucana przez firmę kurierską z argumentacją, że przesyłka mogła zostać uszkodzona już po dostarczeniu do klienta. 

Jeśli po sprawdzeniu opakowania okaże się, że istnieje podejrzenie, że zawartość paczki jest uszkodzona można postępować na trzy sposoby:

a) Kupujący oświadcza kurierowi koniecznie przed podpisaniem odbioru, że nie przyjmuje przesyłki od kuriera. Kurier zabiera przesyłkę do nas, gdzie sprawdzamy ją i w przypadku uszkodzenia wymieniamy ją na nową i wysyłamy ponownie.

b) Kupujący przyjmuje przesyłkę (ważne by podpisać odbiór “z zastrzeżeniem”), a kurier spisuje protokół szkody (ważne by było to w dniu dostawy przesyłki), który jest podstawą do złożenia reklamacji w firmie kurierskiej przez Kupującego. Kupujący składa reklamację w firmie kurierskiej i to on otrzymuje odszkodowanie.

c) Kupujący przyjmuje przesyłkę (ważne by podpisać odbiór “z zastrzeżeniem”), a kurier spisuje protokół szkody (ważne by było to w dniu dostawy przesyłki). Protokół należy przesłać do naszej firmy drogą email razem ze zdjęciami USZKODZENIA i zdjęciami każdej strony OPAKOWANIA. Nasza firma składa reklamacje w swoim imieniu a klientowi są wysyłane nowe elementy przedstawione jako uszkodzone na zdjęciach.

7. Uszkodzenia takie należy niezwłocznie w ciągu 3 dni od otrzymania przesyłki zgłosić na adres: [email protected] Wraz ze głoszeniem należy przesłać zdjęcia uszkodzonego MEBLA, OPAKOWANIA od strony uszkodzenia oraz protokół szkody sporządzony przez kuriera, który dostarczył przesyłkę.

8. W przypadku uszkodzenia mebla do złożenia reklamacji należy bezwzględnie zachować oryginalne opakowanie i dokumenty przewozowe (naklejone na opakowaniu) w celu przygotowania mebla lub jego elementów do bezpiecznego zwrotu.

9. Po otrzymaniu dokumentów i ocenie szkody na podstawie zdjęć lub odesłanego mebla, przedstawiciel sklepu informuje klienta o dalszym postępowaniu. W zależności od stopnia zniszczenia producent wysyła nowy element mebla. W niektórych przypadkach (meble wykonywane na zamówienie) przed wysyłką nowego elementu, konieczny jest zwrot uszkodzonej części, na podstawie której zostanie wyprodukowany nowy element.

10. Od dnia wydania przesyłki kurierowi z magazynu firmy DEERHORN MEBLE nie ma możliwości zmiany adresu doręczenia. W przypadku nieodebrania przesyłki i konieczności jej ponownego nadania naliczane są ponownie koszty wysyłki a w przypadku darmowych wysyłek naliczane są koszty wysyłki zgodnie z taryfikatorem firmy kurierskiej.

11. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą sprzedaży konsumenckiej oraz w szczególnych przypadkach określonych przez ustawodawcę sprzedaży powiązanej z działalnością gospodarczą. 24-miesięczna gwarancja dotyczy tylko i wyłącznie sprzedaży konsumenckiej. Zakupy związane bezpośrednio z wykonywaną działalnością gospodarczą objęte są gwarancją udzielaną na 12 miesięcy i nie są objęte regulacjami związanymi ze sprzedażą konsumencką, czyli są objęte całkowitym wyłączeniem z tytułu rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.