Kolejna reklama Deerhorn meble w magazynie Forbes – wywiad z właścicielem Rafałem Pikulem

Kolejna reklama Deerhorn meble w magazynie Forbes – lipiec 2022 – wywiad z właścicielem Rafałem Pikulem
1. Ekologia, ergonomia, elegancja – to wyróżniki marki Deerhorn. Co się za tym kryje?
W tych trzech prostych słowach kryje się moja filozofia zakupowa. Już od dawna, prawie każda decyzja zakupowa jaką podejmuję jest w oparciu o te trzy wartości, dlatego też oczywistym było dla mnie przeniesienie ich do marki Deerhorn. Chciałem przede wszystkim, by meble które powstają pod marką Deerhorn były przyjazne środowisku, dlatego obecnie blisko 100% komponentów, z których składają się nasze biurka, szafy, komody, czy stoły konferencyjne można wykorzystać ponownie. Mam dwie małe córeczki i chcę mieć swój, choćby niewielki wkład w to, jakie środowisko im pozostawimy, dlatego ekologia i hasło „There is no planet B” jest mi szczególnie bliskie, tak w życiu codziennym jak i w pracy. W procesie projektowania naszych mebli niezwykle ważna jest dla nas też ich ergonomia, zarówno w aspekcie bezpieczeństwa pracy jak i zwiększania jej efektywności. Każdy z nas spędza w pracy sporo czasu (sam wiem o tym najlepiej), więc chcemy by ten czas był możliwie jak najbardziej wydajny a dobrze zaprojektowane biuro na pewno w tym pomaga. W produkcji stawiamy także na jakość i elegancję mebli. Minęły już czasy typowych biurowych mebli w kolorze wenge. Klienci szukają obecnie naturalnych, trwałych materiałów. Sam lubię otaczać się pięknymi przedmiotami o dobrej jakości, począwszy od tych drobnych, po te większe jak właśnie meble. Projektując kolekcje głównym punktem odniesienia jest dla mnie zawsze naturalne dębowe drewno, które nadaje wnętrzom elegancki ale i ciepły charakter, wnosząc ze sobą bliskość natury, która sprawia, że czujemy się po prostu lepiej.
2. Kim są wasi klienci i które z Waszych produktów cieszą się największym ich uznaniem?
Odbiorcami naszych mebli są dwie główne grupy klientów. Pierwsza, to klienci biznesowi, którzy wyposażają swoje biura, gabinety, punkty usługowe, sklepy. Nasza oferta mebli jest na tyle szeroka, że pozwala wyposażyć tę grupę klientów w każdy niezbędny produkt – od recepcji, przez szafy, stoły, po niewielkie komody, czy wieszaki do poczekalni. Jest to ważne dla naszych klientów, że mają wszystkie produkty w tej samej linii estetycznej, która pozwala stworzyć im harmonijną całość w ich wnętrzach. Często słyszymy od naszych klientów, że we wnętrzach z meblami marki Deerhorn po prostu dobrze im się pracuje, a i oni od swoich klientów słyszą słowa uznania dla pięknych wnętrz, które stworzyli z naszymi meblami. Jest to dla nas zawsze bardzo miłe. Druga grupa naszych odbiorców to klienci indywidualni, którzy urządzają swoje domowe wnętrza, a w nich coraz częściej domowe biura, bo czas pandemii pokazał chyba wszystkim, że warto mieć takie miejsce w domu. Doświadczenie pandemii zmieniło też nasze podejście do pracy samej w sobie. Często słyszymy od naszych klientów, że nie chcą wracać do biur, tracić czasu na dojazdy, bo czas stał się dla nich najcenniejszy. Przenoszą więc pracę do domu, w którym chcą mieć wygodne miejsce do pracy, które będzie współgrało z wnętrzem mieszkania czy domu. Klienci z tej grupy szukają więc ładnych, prostych form, dobrze wpisujących się w nowoczesne wnętrza, a jednocześnie odbiegających od utartych schematów. Nasze kolekcje mebli dają im taką możliwość, bo obok mebli typowo do wnętrz jak komody, regały, szafy, stoliki czy szafki RTV mamy w naszej ofercie ergonomiczne biurka,
które swoją estetyką pozwalają na postawienie ich nawet w najbardziej eksponowanych miejscach domu.
3. Co zadecydowało o sukcesie marki Deerhorn? Wasze meble spotyka się w biurach i biurowcach w całym kraju. Klientami są duże, znane korporacje oraz małe firmy.
To prawda, nasze meble biurowe można znaleźć obecnie we wnętrzach biur całej Polski, od małych kancelarii czy punktów usługowych po wielkopowierzchniowe biura typu open space w biurowcach Warszawy, Wrocławia, Poznania i innych miast. Myślę, że za tym sukcesem marki Deerhron stoją przede wszystkim ludzie i jakość naszych produktów. Ludzie, którzy tworzą markę Deerhorn, począwszy od etapu projektowania, produkcji, poprzez sprzedaż czy dostawy mebli, to osoby, które są w nią naprawdę zaangażowane. Marka Deerhorn to dla nich nie tylko praca ale też pasja tworzenia wyjątkowych mebli, szansa rozwoju, budowania nowych relacji i możliwości. Na każdym etapie procesu czy to produkcyjnego, czy sprzedażowego wiem, że są ludzie, którzy w tę markę wierzą, chcą ją rozwijać i czują się odpowiedzialni za wizerunek firmy i jakość końcowego produktu. Większość osób, które zaczynały przed laty pracę firmie, wciąż jest z nami. Rozwijamy się, budujemy obecnie nową halę produkcyjną i kiedy myślę o sukcesie marki Deerhorn wiem, że stoją za nim właśnie wspaniali ludzie.
Oczywiście, za sukcesem kryje się także jakość i piękno naszych mebli. Wszystkie nasze produkty dopracowujemy w detalach, dbamy o kontrolę jakości na każdym etapie, od produkcji po dostawę. Myślę, że o sukcesie naszych mebli najlepiej świadczy fakt, że pojawiają się już firmy, które próbują kopiować nasze wzory, mimo że większość z nich jest zastrzeżona w krajowym Urzędzie Patentowym oraz w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej jako wzory użytkowe. Nad ochroną naszej marki Deerhorn czuwa jednak adw. Agnieszka Widawska-Zagrodnik z Kancelarii Adwokackiej Levanter z Wrocławia, której powierzyliśmy dbanie o ochronę naszych praw.
4. Dziś wiele się mówi o tym, że powinniśmy kupować produkty trwałe, które będą nam służyły na lata. Jak wpisuje się w to marka Deerhorn?
Idea zrównoważonego rozwoju to ważny wyznacznik naszej produkcji. Dbamy o jak możliwie najdłuższy cykl życia naszych produktów stawiając na jakość naszych wyrobów. Większość naszych produktów jest oparta o dwa podstawowe komponenty – dębowe drewno i stal, dzięki czemu nasze meble z całą pewnością posłużą długie lata. Dbamy, by drewno wykorzystywane w naszej produkcji pochodziło ze sprawdzonych źródeł, które zostało pozyskane z poszanowaniem zasobów leśnych, co w oczywisty sposób przekłada się także na jakość tego surowca, a finalnie i sam produkt. Dajemy też naszym klientom wieloletnią gwarancję na nasze meble, służymy wsparciem technicznym w zakresie ich pielęgnacji i konserwacji, tak by cieszyły swoim pięknym wyglądem przez długie lata.